Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Projekty badawcze

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

 
Inicjatywa OPB w IF UJ jest dofinansowana przez Instytut Filozofii UJ w ramach projektu „Zintegrowany system zdalnego nauczania w IF UJ”

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Tutoring merytoryczny w IF UJ

Tutoriale merytoryczne są instrumentem Instytutu Filozofii UJ. Projekt OPB zachęca do uczestnictwa i wspiera proces planowania oraz zgłaszania tutoriali merytorycznych.

Tutoriale merytoryczne łączą w sobie to co najlepsze w pracy w ramach kursów oferowanych przez uczelnię w ramach systemu USOS i własnej, niezależnej działalności naukowej: mogą one być zarówno rozwinięciem kursów już dostępnych w ofercie dydaktycznej jak i podjęciem tematyki nie omawianej w ramach żadnych zajęć przy jednoczesnym wsparciu merytoryczno-formalnym doświadczonych badaczy, którymi są pracownicy naukowi UJ. Dzięki temu są one jednym z narzędzi umożliwiających realizację badań nad samodzielnie sprecyzowanymi zagadniemiani przy pełnej opiece pracownika naukowego UJ.

Do otwarcia Tutorialu potrzeba osoby prowadzącej oraz przynajmniej dwóch studentów (wszystkich 3 stopni) chętnego do pracy nad proponowanym zagadnieniem. Osobą prowadzącą jest samodzielnie pracownik naukowy albo we współpracy z doktorantem.  Dzięki tak niewielkim wymaganiom osobowym Tutoriale Merytoryczne są sposobem na realizację prac nad zagadnieniami niszowymi, których nie udałoby się podjąć w ramach standardowych kursów systemu USOS. Jednocześnie, Tutoriale nie są inicjatywami pozbawionymi gratyfikacji - ich realizacja wiąże się z nagrodzeniem pracy ich uczestników, między innymi punktami ECTS. Warto przy tym zaznaczyć, że Tutoriale domyślnie mają być inicjatywą nastawioną na pozostawienie trwałego śladu współpracy badaczy między innymi w postaci publikacji artykułów naukowych lub uczestnictwa w konferencjach naukowych, choć nie jest to ich warunek konieczny.

Propozycje tutoriali można zgłaszać w dowolnym momencie i na dowolny czas: okres ich realizacji może być zaplanowany na kilka semestrów oraz na czas wakacji. Istotne jest, by rozliczyć tutorial do września, kiedy kończy się rozliczanie mijającego roku akademickiego. Poza tym - nie ma ograniczeń. Można także zaplanować długoterminową współpracę w ramach tutoringu: rozłożyć ją na kolejne semestry i w ten sposób podjąć się głębszej współpracy między uczestnikami tutoringu.

Zgłoszenie Tutorialu składa osoba prowadząca dyrekcji Instytutu. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wypełnić go razem z nią i przy okazji zaplanować wspólnie cele i metody pracy w ramach tutoringu - może to być nawet okazja do nawiązania bardziej partnerskiej relacji! Wnioski można wypełniać zarówno ręcznie jak i elektronicznie (jak we wzorze do pobrania poniżej). Niezbędne jest jednak zdanie dyrekcji podpisanego wydruku.

Realizacja Tutoriali Merytorycznych może być świetnym wstępem do realizacji innych projektów jak samodzielna organizacja konferencji, wyjazdy badawcze, a także zdalna praca z badaczami oddalonymi od nas. Ponadto niektóre instytucje przyznające dofinansowania na działalność naukową wyrażają większe zainteresowanie projektami, które są już zorganizowane: mają przygotowaną metodologię i gotowych do działania partnerów - tutoriale mogą służyć bowiem właśnie takim przygotowaniom!

Pliki do pobrania
docx
Formularz zgłoszenia tutorialu wraz z przykładem wypełnienia