Poniżej prezentujemy szczegółowy opis przeprowadzania projektu w ramach OPB. Ma on na celu rozwiać wątpliwości co do tego, jak korzystać z inicjatywy OPB. W razie jakichkolwiek niejasności prosimy o kontakt pod adresem opb.filozofia@gmail.com. Wiele punktów zakłada pracę w środowisku cyfrowym. Do wszystkich wymienionych narzędzi można na naszej stronie znaleźć odpowiednie poradniki, które przyspieszą i ułatwią publikowanie wyników pracy. Dzięki temu inne osoby będą mogły łatwo dołączyć do projektu a autorzy będą mogli śledzić postęp swojej pracy.
- Zainteresowani studenci, poprzez Platformę Edukacyjną OPB, mają dostęp do informacji o możliwych ścieżkach rozwoju naukowego (konferencje, wykłady, czasopisma, „call for papers”, poradniki, itd.).
- Na tablicy ogłoszeń projektów studenckich:
Wariant 1: student dodaje swój początkowy pomysł na projekt,
Wariant 2: student dołącza do projektu
a) wysyłając maila do koordynatora
b) udając się na spotkania rozpoczynające;
Wariant 3: studenci, na interaktywnej platformie, mogą proponować tematy badań oraz formować zespoły badawcze, wspólnie ustalając wstępny zakres badań i jasne reguły wspólnej pracy. (dedykowane narzędzie dostępne będzie w przyszłej wersji platformy, tymczasowo pomagamy korzystać z wykupionego przez UJ narzędzia Microsoft Teams) - Według wzorów formularzy i opisów projektów oraz doświadczeń innych studentów zebranych na stronie grupa wspólnie dopracowuje swój projekt.
- Zespół poszukuje opiekuna organizacyjno-merytorycznego projektu. Jeżeli nie wiecie jak się za to zabrać - wspomożemy każdą sprawę indywidualnie – pisz na opb.filozofia@gmail.com
- Pracownik naukowy wnosi o zgodę dyrekcji na utworzenie tutoringu dla projektu. Może to uczynić składając u Dyrektora ds. Studenckich formularz zgłoszenia tutorialu merytorycznego (dostępny tutaj albo na stronie IF).
- Jeśli studenci do realizacji projektu potrzebują dofinansowania mogą wnioskować o:
● dofinansowanie projakościowe z Instytutu Filozofii
● wsparcie pozyskane z innych źródeł – RKN, Bratniak, zewnętrzne źródła finansowania, granty stypendia. - Studenci prowadzą projekt (właściwa praca) raportując go do pracownika naukowego oraz korzystają ze szkoleń, materiałów udostępnionych na platformie. Dokładny opis wkrótce.
- Po zakończeniu projektu pracownik ocenia efekty waszej pracy. Jeśli projekt wypadł bardzo dobrze to pracownik naukowy może wnioskować, do komisji do spraw kursów, o przyznanie większej liczby punktów ECTS dla uczestników tego projektu.
- Po zakończeniu projektu dyrekcja Instytutu dba o wpisanie odpowiedniej adnotacji do suplementu (wraz z ilością zdobytych punktów ECTS) oraz wystawia zaświadczenie o przeprowadzeniu projektu badawczego.
- Opis wyników pracy oraz odpowiednie podsumowania, od studentów i tutora, trafiają na stronę OPB.